Our Anniversary

Our Soul

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Our Love

Daisypath Anniversary tickers

Her Birthday :)

Daisypath Happy Birthday tickers

Monday, December 30, 2013

♥ 115th

Hujung minggu lepas Yana habiskan masa dekat KL. Hmmmm...pity her, dump again. For surely, masa awal2 Yana nak datang, saya risau. Yer la, ape2 Si Sihat tue mesti come first. Then bila bagitahu dengan Syah, dia setuju. By the way, Syah pun da taw sikit - sikit sebenarnya cerita Yana kena dump yang masuk ke berapa ratus kali nie.

Ok, xde la rasa nak cerita sangat pasal Yana ke sini. Sebab Yana pun banyak duk kat uma. Hahaha... nasib la datang uma kawan yang ini. Hujung minggu saya before nie pun, kalau tak spend time kat uma sambil lipat kain dan tengok runningman dan tunggu Syah balik keje. Kalau tak, for surely balik uma parent either uma mak Syah ataupun uma my parent kat Johor. And Yana pun sebenarnya awal - awal da bagitahu, xpela kalau tak bawak dia g jalan-jalan. Dia datang bukan nak jalan-jalan, just nak lari dari her Ex yang macam lahanat tue and nak spend time dengan kami.

Xpela, tolak ke tepi kejap la cite pasal Yana dan kisah dia kena dump. Kang senang - senang ( kalau senang le ), saya akan cite pasal kisah sadis Yana nie. Cuma dekat sini nak cite, masa temankan Yana p Kenanga hari tue, tiba-tiba saya nampak Syah lain. Then bila sampai sebuah kedai tue, Yana pulak dah kemana hala masa tue, saya cuba manjakan diri dengan Syah. Hmmm... Da agak da, budak gemok comel saya nie cemburu rupanya. Dia tanya saya, ada pape ke dengan Yana ? Hahahaha...hmmmm...Syah nie kadang-kadang suka predict benda yang mengarut taw. Tapi for surely saya tak sakan gelakkan dia, yerla masa akan datang kita tak tahu, mane la tahu kan ? Kang kite beria deny, kang tetibe jadi benda luar fikiran siapa tahu.

Actually, saya kenal Yana dah dalam 4 tahun kowt. Yer la, masa tue Syah p Sabah dan weolls pun clash for a 6 month masa tue. Cadangnya, one of our friend yang kenalkan kami tue, nak rapatkan saya dengan Yana, maybe kawan tue berharap kami jadi couple. Tapi on that time, memang la saya single sebab Syah dah ada org lain dan tinggalkan saya buta-buta jer, tapi Yana pun masa tue dia masih stick dengan ex dia. Jadi dari kenen2 kawan nie kononnya nak kiteorang bercouple, sudahnya until now, saya dengan Yana just boleh jadi bff je.

She`s know about mine, and I know about her story sampai la dia dah couple dengan Rini, pindah masuk rumah Rini, kami lost contact. But then, yang mungkin Syah syak saya dengan Yana sebab even though kami nie jarang jumpa, tapi memang kiteorang sangat close. Xde la macam orang lain, baru2 jumpe nampak janggal. Tidak sama sekali. Huuhuhuhu....kesian kat sayang saya.

Then tadi, Syah call saya while she`s does her job. Sebenarnya saya da tahu da ape yang Syah nak cakap, kalau dia lupe pun, saya tahu dia akan cakap benda nie. Sebabnya, Syah kalau benda lain memang dia cepat lupa, tapi bab hati saya nie, dia memang xkan lupa dan akan cakap. Huhuhu... Pagi tadi, dalam pukul 6 am, saya sebenarnya sedar dia checking my phone. Selalunya macam tue la, benda dia buat awal pagi bila bangun, kiss, and check my phone. Saya nampak whatsapp yang dia bukak mula2 is Yana punya. Tapi malas nak menjawab dia punya soklan pagi2, saya koya tutup mata and tertido semula. Then bukak mata again, saya tengok dia da siap pakai baju nak p keje. Ingatkan dia nak ambush saya on that time. Hahahaha...

Tadi dia bagitahu saya, tak payah la risau dekat Yana sangat. Dia kata Yana da besar, dah boleh jaga diri sendiri. Hahaha... Ini memang supposedly kes pasal whatsapp Yana la nie !! Syah sebenarnya cukup tahu saya nie kalau da risaukan orang, memang care nya lain macam sikit. Risau macam mak2. Takut le tue ada orang simpan hati dekat saya. Hahahaha... Sometimes, saya rasa Syah punya jealous is super comel. Padahal on that night, masa anta Yana, dia jugak yang nampak macam susah aty bila weolls xleh tunggu Yana sampai Yana naik bas. Lagi satu, saya taw Syah risau bila dia tengok saya mesra dengan Yana padahal saya rasa benda tue benda biasa jer. Sedangkan masa saya kawan dengan si Lat dulu pun, sebenarnya saya lagi daring dari saya kawan dengan Yana. Cuma maybe masa dengan Lat dulu, Syah tak tengok depan2 cara saya berpakaian dan bergaul. Hahahaha...

Actually, saya tahu kenapa Syah risau sangat yang saya dengan si Yana nie ada simpan perasaan secara langsung atau tak langsung ? Mungkin sebab seminggu yang lepas, saya dan dia baru jer bertekak pasal si N yang tak faham-faham bahasa duk sibuk mencari Syah.Tapi kali nie saya xde la nak marah sangat dekat si N sebab Syah yang menggatal cari dia lagi. Cuma yang selalu buat saya tak faham, kalau si N nie perempuan yang bagus2, mesti dia remind Syah pasal saya dan anak. Hurmmm... Tak faham la saya. Kang salah cakap, tak pasal2 dia cakap saya nie memaki dia, padahal saya nie, langsung tak de rasa nak memaki dia. Cuma as woman, tolongla faham perasaan perempuan lain. Terutamanya, pada saya dan Syah yang dah memang berkeluarga besar nie. Kalau yer, si Syah tue salah, ingatkan la dia, yang saya nie ada, anak ada. Susah nak faham kan.

Ok la, ini jer la yang saya nak bebel. Sayang, as long as saya dengan sayang, buat pe la saya nak suka orang lain. Hati saya dah tentu2 untuk awak, kalau tak, takkan la beberapa kali awak buat fi`il, ini jugak la yang dengan awak, sayang.

xoxo,

Luv you and iman.