Sunday, April 20, 2014
♥ 119th
Sunday, January 26, 2014
♥ 118th
If I can forget all those things,
If I can.
Sayang,
If u know how hurt I am when I see everything,
If u know how guilty I am when I punch you over & over again ;
Sayang,
Saya cinta awak,
Dalam2 dalam jiwa saya,
Tahu tak awak,dalam saya sakit sebab tengok apa yang saya tengok,
Lagi sakit saya tengok awak menangis merayu saya jangan tinggalkan awak.
Bencinya saya pada diri sendiri bila air mata awak jatuh sebab saya.
Sakitnya saya pada diri sendiri bila saya terpaksa melawan amarah dengan orang yang gilakan awak.
Kalau mampu saya bunuh dan bangunkan awak semula tanpa sesiapa yang kenal awak,saya akan buat.
Tapi,
Saya tahu saya bukan ALLAH.
Saya tahu saya manusia biasa yang lemah dengan cinta 1847 hari ini.
Friday, January 17, 2014
♥ 117th
Anyway,hari ni bukan nak update ape pun. Cumanya,nak gtaw Syah dah cut her hair. Huhew <3<3<3. Style baru uolls,tahun 2014 katanya. Since dia pny style yg super smart tu,si bongsu pun ikt jugak. Lastnya betul la kata adik ipar dia, masuk rumah tu da nampak semua tomboi. Huhuhuhu.
Ok,berbalik pada isu rambut ni. A week before, Syah memang ada bgtahu dia nak potong rambut pendek. Yela, da bape lame kot dia simpan rambut panjang rebonding dia tu. Iolls yang wanita sejati ni pun tak rebonding taw. Hahaha. N saya pun kata la,why not. Ok la tu,nak potong rambut.
Tapi tak disangka2 pulak,hasilnya tadi sangat memuaskan hati. FYI, saya ni punya excited tengok style rambut dia mcm la dia tak pernah rambut pendek before. Huhuhu. Rase macam, apesal partner aku ni hensem sangat ? -.-". Excited bukan dibuat2,sebab saya tenung je dia tadi. Like fall in love again. Huhuhu.
Pas tu,bila dia recap blik about 5 years before,waktu awal2 saya kenal dia,baru saya ingat yeah,dia penah rambut pendek dulu !! Cuma style tak sama mcm now !!
Konklusinya, i'm satisfied with her style now. From 5, I gave her 7++ star. Sebab :
1. Super smart n stylo.
2. Look younger than her age.
3. Make me jatuh cinta gedebak gedebum dekat dia berkali2. And disebabkan da tlalu lama,hari ni saya kembali ke perangai suka curi pandang kat dia.
Cumanya,bl tengok style dia mcam ni,macam terserlah la pulak perangai kasanova dia. Pfffft !!
Tuesday, December 31, 2013
♥ 116th
Monday, December 30, 2013
♥ 115th
Monday, December 9, 2013
♥ 114th
" Ermmmm...macam pelik jer, saya baru clash, tetibe ada datang awak. Ada orang suruh ke ? "
" Eh, xde la "
5 tahun dahulu,
3 4 bulan sebelum tarikh ini
Hidup saya agak gelap
Yer la
Baru clash dengan kekasih lama ( Syah selalu cakap saya cinta mati pada budak itu dulu )
Tapi entah kenapa hati saya mudah memberi laluan pada si "Jay" ini
Katanya salah nombor
Tapi pelik juga
Salah nombor ?
Takkan salah nombor pada dua dua nombor saya.
Itu jalan yang buka laluan pada hubungan kami,
Takdir mungkin,
Banyak jalan salah,
Banyak jalan betul,
Banyak jalan songsang,
Jalan gelap,
Memang manusia yang bertangan gemok comel itu la yang melekat dalam laluan hidup saya.
" Awak, orang yang paling banyak tinggalkan kesan dalam hidup pada saya,
Ada dengan saya dengan semua situasi,
Saya sayang awak "
Saya lagi sayang awak,
Bayangkan kawan baik saya kata,
Dia kenal saya 3 tahun,
Perjalanan kisah cinta dia
Dengan kisah cinta saya,
Tak banyak beza.
Kami berdepan dengan pengkhianatan,
Pengorbanan.
1 jiwa,
Mati,
Hidup semula ~~
" 3 tahun, saya dah bertukar dekat 3 kali pasangan, tapi awak masih setia pada dia "
Saya senyum,
Saya susah jatuh cinta,
Kasih saya pada budak "Jay" itu dah jatuh bergedebak gedebuk melantun - lantun masa minggu kedua lagi saya kenal dia.
Saya jatuh hati pada skema dia,
Jantung debar setiap kali jawab "hello"
Saya jatuh sayang bila dia selesa dengan ketawa saya.
Tapi ya,
Jatuh hati pada permulaan itu rupanya mengundang 1 juta keperihan dalam hidup semua.
Ingatkan boleh pergi dari dia.
Rupanya.
Ada 1 yang mengikat kami.
Dan sudahnya,
Apa sahaja yang terjadi dalam lingkungan 5 tahun ini,
Dia tetap,
Satu,
Jitu,
Padu,
Dalam lanar besi di hati saya.
Hati beta,
Selamat ulangtahun perkahwinan yang ke lima,
Aku ini manusia degil,
Manusia baran,
Yang kau terima dalam jiwa dan naluri kau,
Umpama satu resapan nyawa.
Terima kasih jiwa beta,
Jadikan aku, manusia indah dalam singgahsana hati kau.
Terima kasih kerana kau insan yang ajar aku pelbagai rasa tentang hidup,
Pahit manis perit jerih,
Ketawa berdiri baring jatuh bertatih,
Tetap engkau yang pegang bahu
Dan peluk angkat aku.
Cinta hati beta,
Aku sayang kamu,
Sungguh - sungguh dalam hidup aku.
Terima kasih juga,
Cinta aku,
Sayang aku,
Agungkan aku,
Sungguh - sungguh dalam hidup kau.
Aku mohon jaga aku sampai hujung nyawa kau,
Dan supaya kau tidak jemu dengan kisah kasih kita.
Selamat Ulangtahun ke 5, kasih !!
xoxo,
Mummy iman yang kau cinta.
Sunday, December 8, 2013
♥ 113th
Kalau di biar lama agaknya dah berlumut dah bingkisan ini,
:-),
Dah melepasi sebulan lebih dari ulangtahun kelahiran kami berdua,
Tapi baru hari ini ada hati nak menulis,
Baru hari ini ada jiwa nak berkongsi.
(harapnya tahun hadapan tak macam ni)
Kesibukan membataskan kami dari menyambut/meraikan hari-hari penting,
Kalau tak kerana sibuk kerja,
Sibuk dengan keluarga,
Jika tak,semestinya dengan si kenit.
Maafkan saya,
Hanya minyak wangi kegemaran dan porsch bag saja.
Haish.
Supaya tak lupa,
Tak hilangkan manis cinta,
Tak wujud anasir luar.







