Our Anniversary

Our Soul

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Our Love

Daisypath Anniversary tickers

Her Birthday :)

Daisypath Happy Birthday tickers

Tuesday, November 27, 2012

♥ 46th

" Hun, balik yer rumah KITA. B xboleh hidup xde Hun. Tapi B yakin B boleh jadi lebih kuat bila Hun ada dengan B "

" Hun, balik la sayang. KITA tukar environment rumah nie. KITA cat semula bilik KITA. KITA tukar kedudukan katil KITA. KITA tukar semua sama2. "

" Hun, balik la. B xnak jauh lame - lame dengan Hun. B takut Hun berubah hati. B taw hati B sekarang. B memang fikir Hun jer. "

Setiap kali dia cakap macam tue hati saya merintih,

Menangis sesungguh - sungguhnya.

Kasyah satu - satunya pasangan saya yang tidurnya di lengan saya, bukan saya di lengan dia. Sejujurnya, Kasyah juga satu - satunya pasangan yang paling saya manjakan semenjak saya mengharungi kehidupan ini.

Bodoh la kalau saya kata saya tak rindukan dia, tak cintakan dia, tak sayangkan dia.

Macam akak cakap,

" Adik, taw tak kesilapan adik apa ? Adik terlalu manjakan dia. Itu yang dia jadi naik lemak "

Saya gelak. Saya tahu. Saya tahu saya terlalu manjakan Kasyah. Yer, masa couple memang la, tapi bila dah duduk sekali, saya lebih kenal perangai Kasyah. Saya yang manja nie pun dah berubah jadi tak manja bila kenal dia. Saya pulak yang sungguh - sungguh manjakan dia. :").

Semalam balik kerja, saya singgah dirumah. Entah kenapa satu hari itu saya rasa terlalu letih, bebanan kerja, bebanan perasaan, saya geram pada Kasyah dengan apa yang jadi antara kami, tapi entah... Macam saya tanya pada akak, 

" Kenapa ya, adik dah taw semua benda, 101 % tentang mereka, adik tak boleh langsung jadi kejam pada Syah macam mana dia jadi kejam pada adik ? 4 tahun kak, Syah cukup bijak melapah semahu - mahunya hati adik dan dia juga cukup pandai pujuk adik balik dalam pelukan dia "

Sampai ke rumah, saya terus meluru pada dia. Dia gapai tangan saya, tarik saya dalam pelukan dia. Gosok belakang. Usap kepala, cium dahi saya. Saya ??? Ya, saya perlu mengaku 4 tahun ini, walau bagaimanapun keadaan saya, dada bidang itu la yang saya selalu cari untuk melepaskan lelah perasaan saya. Saya jadi tenang dalam dakapan dia.

Hati saya berbisik,

" Sayang, saya terlalu cintakan awak. Sukarnya saya hidup tanpa awak. "

Tiba - tiba Syah peluk saya semakin erat,

" Balik la sayang. Tinggal dekat rumah KITA semula. KITA perlu ada bersama dalam waktu - waktu macam ni. B ada dengan Hun bila Hun down, Hun ada dengan B bila B down "

Tangisan saya makin meruntuh. Saya balas pelukan dia..

Mungkin dengan mata kasar, saya agak nampak ego sebab saya masih bertarik tali. Tapi hakikatnya tidak !! Bukan saya ego. Cuma saya perlukan masa, perlukan masa untuk pulihkan hati saya. Saya tahu Syah menyesal dengan apa yang terjadi. Bukan sekali dua, berulang kali dia kata, 

" Peritnya kehilangan awak. Kalau ini yang saya kena terima atas semua benda yang saya lakukan pada awak, jujur saya tak daya "

Saya tahu dia bukan bercakap untuk ambil hati saya sebab sepanjang tempoh dia memujuk saya, saya lihat ada air jernih yang mengalir di kelopak matanya.

Hmmmmmm...

ALLAH,
Saya mohon kekuatan disini,
Saya tahu penyesalan dia,
Tapi saya pohon masa untuk saya kembali seperti dahulu.
Hanya KAU sahaja yang tahu bebanan hati ku ini,
Takutnya aku pada peristiwa dulu.

Trauma !!

Ya


Trauma


Walaupun darah, nafas ini masih utuh jadi hak mu :")