Our Anniversary

Our Soul

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Our Love

Daisypath Anniversary tickers

Her Birthday :)

Daisypath Happy Birthday tickers

Friday, December 7, 2012

♥ 62th

Dinner ( 07. December. 2012 )

Dia : Hun, bolehke kita amik anak nie ? Tak tahu pulak nak belikan dia baju sekolah bila.

Saya : La, amik jer la.

Dia : Habis tue anak bujang tue nanti nak tido mana ? Abang tak rasa dia berani tido sorang.

Saya : Hah, sejak bila Hun kata Hun nak biarkan dia tido sorang. Tido jer la dengan dia dekat ruang tamu nie.

Dia : Hurmmmmm, xpelah. Rasanya muat kot bawak tdo dekat katil KITA.

Saya : Hah, yer la. Saya tak da apa - apa masalah. Kalau kita ada anak sendiri pun, saya takkan biar anak saya tido sorang. Bawak jer la tdo dengan kita. Anak kita kan ?

Dia : Hah....banyak ar. Kalau kita ada anak, asing la tempat tido dengan kita.

Saya : Eh, kenapa pulak ? Dah anak kita, tdo la dengan kita.

Dia : Dah, nanti orang nak peluk awak macam mana ?

Saya : Hah ??? Pffffffffffffffttttt....


Tak sabar nak amik anak malam nie,

Dia bukannya rapat dengan saya sangat,

Hahaha...

Sebab dia nie, anak saudara Kak Mas yang merangkap anak angkat kesayangan Syah,

Tapi saya tahu dia selesa dengan saya.

Mungkin saya nie memang senang dengan anak - anak,

Dari aidil sampai la ke anak abang Fendi,

Memang tak pernah jadi masalah besar pada saya,

Kalau kena menjaga,

Bagi makan,

Kemaskan pakaian,

Uruskan.

Nampak macam agak poyo sebab macam Syah yang menjadikan saya " ibu " kan

Tapi tidaklah,

Saya perlu mengaku yang saya seorang perempuan yang sangat - sangat suka kanak - kanak,



Syah pernah cemburu dengan saya,

Bila Aidil terlalu rapat dengan saya,

Kata dia,

" Awak nie memang sabarkan melayan karenah anak. "

Alhamdulillah...


Kami sebenarnya pernah fikir,

Banyak kali juga,

Waktu arwah abah ada pun,

Arwah abah setuju kalau Syah nak ambil anak angkat,

Saya ??

Hahahahahaha... gela tak nak !!

Memang itu yang saya harapkan dari dulu.



Dulu ya dulu,

Saya pernah mengimpikan keluarga yang sempurna dengan Syah,

Kami sama - sama berkongsi minat sukakan budak - budak,

Mungkin,

Mana tahu rezeki satu hari nanti,

Memang anak - anak yang bakal jadi pengikat kami sesempurna yang kami inginkan.




Saya sebenarnya tertunggu - tunggu Aidil besar,

tertunggu - tunggu dia panggil saya,

" Mummy ".


Walaupun sekecil tue,

Aidil cukup faham,

Kalau kami balik ke kampung,

Saya akan panggil,

" Adik, meh dengan mummy "

Aidil akan datang dan mintak dokong.

Dengan Aidil sedari dia lahir lagi saya dah menumpang rasa menjadi seorang ibu,

Pantang balik kampung,

Saya akan mintak pada angah untuk Aidil tdo dengan kami.



Hey, nak anak boleh tak !!